από τον Δημήτρη Μπεκιάρη

«Παγίδα» στον Αλέξη και «ναρκοπέδιο» στον Κυριάκο στήνουν η Ντόρα και οι εργολάβοι φίλοι της - Γιατί δεν πρέπει να αυξηθούν τα διόδια

Η Ντόρα Μπακογιάννη

Η Ντόρα Μπακογιάννη

Πέμπτη, 20 Ιούνιος 2019 17:18

Ένα άγνωστο παρασκήνιο που προσλαμβάνει πολιτικό – επιχειρηματικές διαστάσεις θα αποκαλύψουμε σήμερα με αφορμή την αύξηση των διοδίων – το υπουργείο Υποδομών την κατήγγειλε ως μονομερή ενέργεια των εργολάβων και των μεγάλων συμφερόντων – η οποία ήδη έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις, όχι μόνο από την κυβέρνηση, αλλά και από άλλα τμήματα του πολιτικού προσωπικού της χώρας. 

Τα όσα θα διαβάσετε παρακάτω συνιστούν τεράστιο πολιτικό και οικονομικό θέμα που αναδύει «οσμή» σκανδάλου και διαπλοκής. «Μπαλαντέρ» στην υπόθεση είναι η Ντόρα Μπακογιάννη. Ναι, καλά διαβάσατε, η αδελφή του Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία συντονίζει μέσω του στενού της κύκλου, όπως επιβεβαιώνουν οι σχετικές πληροφορίες, ένα μέρος του υπόγειου πολέμου που δέχεται η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα από τα μεγάλα συμφέροντα εν όψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου. Όμως, εκτός από τον σφοδρό πόλεμο που δέχεται ο Αλέξης Τσίπρας και παρά την γενική εικόνα που επιχειρεί τμήμα των ΜΜΕ να παρουσιάσει ότι «εν όψει εκλογών οι μέχρι πρότινος τσακωμένοι, Ντόρα και Κυριάκος, είναι αγαπημένοι», η κυρία Μπακογιάννη φέρεται να βάζει «τρικλοποδιές» και στον αδελφό της και να δημιουργεί ναρκοπέδιο ακόμη και για μία κυβέρνηση Μητσοτάκη, αν τελικά στις εκλογές της 7ης Ιουλίου κερδίσει η Νέα Δημοκρατία. 

Τι σχέση έχει, όμως, η Ντόρα Μπακογιάννη με τις αυξήσεις στα διόδια;

Ο ρόλος της Ντόρας Μπακογιάννη

Η απόφαση για αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού αιφνιδίασε πολλούς και αυτοί οι πολλοί δεν είναι μόνο στην κυβέρνηση. 

Ωστόσο η πιάτσα βοά: «Το σύστημα της Ντόρας Μπακογιάννη δρομολογεί τις εξελίξεις για να ενισχύσει τη ρευστότητά του σε βάρος των πολιτών». Για ποιον λόγο, όμως, και κυρίως «πως;» η Ντόρα Μπακογιάννη εμπλέκεται σε αυτή την υπόθεση; Είναι κοινό μυστικό πως η αδελφή του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει στενές σχέσεις με τους αδελφούς Καλλιτσάντση, τον διευθύνοντα Σύμβουλο της «Ελλάκτωρ», Αναστάσιο Καλλιτσάντση και τον αντιπρόεδρο, Δημήτριο Καλλιτσάντση. Την τριγωνική σχέση που περιλαμβάνει το ενιαίο σύστημα Ντόρας – αδελφών Καλλιτσάντση συμπληρώνει η πλευρά Μαρινάκη. Αν θέλει κάποιος να βρει ενδείξεις ας ξεκινήσει να ψάχνει με το εξής τριπλό κλειδί αναζήτησης: κουμπάρα του Μαρινάκη – Ελλάκτωρ – ισχυρή προβολή της «Ελλάκτωρ» από τα ΜΜΕ επιρροής Μαρινάκη με διαφήμιση και όχι μόνο. 

Και καλά, η Ντόρα Μπακογιάννη μπορεί να είναι ορκισμένη εχθρός του ΣΥΡΙΖΑ και οι εργολάβοι που εμπλέκονται στην Αττική Οδό να παίζουν «περίεργα» παιχνίδια σε βάρος της σημερινής κυβέρνησης ή «να μην κρατιούνται εν όψει της 7ης Ιουλίου», όπως είπε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, όμως το ερώτημα είναι ένα: Το σύστημα της Ντόρας Μπακογιάννη, που περιλαμβάνει κυρίως τους επιχειρηματίες με τους οποίους συνδέεται, ναρκοθετεί το περιβάλλον ακόμη και για μία κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη; Αρκεί να σκεφτεί κανείς πως «σημαία» του κυβερνητικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας είναι η μεσαία τάξη. Αν δεν υπάρξει ανατροπή του αποτελέσματος των ευρωεκλογών του περασμένου Μαΐου, τότε η Νέα Δημοκρατία θα κυβερνήσει. Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος της επιβάρυνσης 220.000 οδηγών που χρησιμοποιούν καθημερινά την Αττική Οδό για την μετακίνησή τους; Τεράστιος. Τεράστιος ο αντίκτυπος λοιπόν για την μεσαία τάξη, τα συμφέροντα της οποίας διατείνεται ότι προασπίζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.  Και μπορεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να μην έχει εκδώσει ανακοίνωση, τηρώντας σιγή ιχθύος για το θέμα των διοδίων, αλλά πηγές της Νέας Δημοκρατίας έκαναν λόγο για «προβληματική απόφαση που δεσμεύει και την επομένη κυβέρνηση», δηλαδή μία κυβέρνηση Μητσοτάκη. 

Όμως, όλα δείχνουν πως στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας ασκούνται ισχυρές πιέσεις ώστε να μην εκδοθεί ανακοίνωση και να μην έρθει το κόμμα σε σύγκρουση με το επιχειρηματικό σύμπλεγμα συμφερόντων που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, όπως για παράδειγμα με τους αδελφούς Καλλιτσάντση, την «Ελλάκτωρ» δηλαδή. Από ποιους ασκούνται οι πιέσεις; Μα από το σύστημα της Ντόρας Μπακογιάννη, το οποίο μεταφέρει με τηλεγραφικό τρόπο το μήνυμα στον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη: «Εμείς θα σε κάνουμε πρωθυπουργό, μην το ξεχνάς». 

Όπως, είπαμε παραπάνω η Ντόρα Μπακογιάννη συνδέεται πολύ στενά με τους αδελφούς Καλιτσάντση και τον κουμπάρο της Βαγγέλη Μαρινάκη και διαδραματίζει ισχυρό ρόλο υπέρ τους μέσα στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Κι εδώ που τα λέμε η ιστορία έχει αποδείξει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι πολύ δύσκολο να έρθει σε αντιπαράθεση με επιχειρηματικά συμφέροντα. Βέβαια, αν δεν το πράξει στην περίπτωση που εξετάζουμε θα βρει απέναντί του ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Όμως, οι σχέσεις και κυρίως οι… δουλειές των Μητσοτάκηδων (τις αφετηρίες μπορεί να τις αναζητήσει κάποιος δεκαετίες πίσω) είναι υπεράνω όλων…

Το επόμενο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι ένα: Τι προσδοκούν και ποιο είναι το παρασκηνιακό παιχνίδι που παίζουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα που συγκροτούν τον «κύκλο της Ντόρας»; 

Όποιος διαβάσει παρακάτω για ποιον λόγο δεν πρέπει να αυξηθούν τα διόδια θα καταλάβει. 

Γιατί δεν πρέπει να αυξηθούν τα διόδια

 Ο μόνος αποδεκτός λόγος (και από την επιχειρηματική λογική, αλλά και από την κοινωνική της λειτουργία) για την αύξηση του διοδίου, είναι να φτάσει το I.R.R της επένδυσης (11,3%).

Εάν αυτό δεν συμβαίνει τότε δεν δικαιολογείται και δεν είναι δυνατόν η αύξηση του διοδίου να γίνει αποδεκτή ούτε από την κοινωνία, αλλά ούτε και από την καλώς εννοούμενη αγορά. 

Η Αττική Οδός δεν έχει προς το παρόν κανέναν κίνδυνο να μην φτάσει το Ι.R.R. (11,3%) για το χρονικό διάστημα μέχρι το 2024. Επομένως η Αττική Οδός δεν «νομιμοποιείται» για την αύξηση. 

Τότε για ποιον λόγο το κάνει; Φαίνεται πως το περιβάλλον της Ντόρας είναι στριμωγμένο από δανειστές (κυρίως μετοχοδάνεια και τράπεζες), άρα οι επιχειρηματίες φίλοι της αδελφής του Κυριάκου Μητσοτάκη θέλουν να φέρουν νωρίτερα ρευστότητα για τις δικές τους ανάγκες και αυτό το φορτώνουν στους χρήστες της Αττικής Οδού, που μονοπωλιακά τους εξυπηρετεί και δεν μπορούν να την σαμποτάρουν. 

Με λίγα λόγια θέλουν να φέρουν νωρίτερα ρευστότητα για τις δικές τους ανάγκες σε βάρος των πολιτών. Και αν η σημερινή κυβέρνηση αντιδρά, η επόμενη, που θα είναι πιθανότατα του Κυριάκου Μητσοτάκη, θα πληρώσει το «μάρμαρο», αν παραδοθεί στα συμφέροντα, και θα δεχτεί την λαϊκή κατακραυγή για τα παρασκηνιακά παιχνίδια της Ντόρας, που τελικά στρέφονται τόσο κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη, όσο και κατά των πολιτών. 

 

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο Periodista.gr, αποδέχεστε τη χρήση Cookies Αποδοχή