από τον Δημήτρη Μπεκιάρη

Οι 24 αμαρτωλές εταιρείες του... Βενιζέλου που μπορούν να «ανατινάξουν» την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα

Τζόγος

Τζόγος

Τα στοιχεία που είναι αδιάψευστα και όσα οφείλει να ρυθμίσει η κυβέρνηση
Σάββατο, 10 Ιούνιος 2017 09:30

«Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» λέει ο θυμόσοφος λαός. Όταν δε, το προσωρινό είναι και έκνομο, αυτό εν Ελλάδι φαίνεται να εξασφαλίζει τη θεσμική επισφράγιση του πάγιου χαρακτήρα του.

Περίτρανη απόδειξη αυτού το τηλεοπτικό πεδίο το οποίο λυμαίνεται η διαπλοκή με χρήση δανειακών κεφαλαίων τα οποία αδυνατούν να αποπληρώσουν οι ολιγάρχες των media επιβαρύνοντας τις πολλάκις ανακεφαλαιοποιημένες τράπεζες και ως εκ τούτου και τον ελληνικό λαό. Η ελληνική κυβέρνηση, παρά τις φιλότιμες ομολογουμένως προσπάθειές της να επιβάλει την τάξη και επιτέλους να εισπράξει από τα κανάλια το τίμημα που αναλογεί στην άδεια και τη συχνότητα, αποσβολωμένη παρακολουθεί την απραγία του προσφάτως εκλεγμένου ΕΣΡ χωρίς να μπορεί να διαταράξει αυτή τη σκανδαλώδη ραστώνη.

Και ενώ η διαπλοκή προς εξυπηρέτηση ιδίων συμφερόντων συνεχίζει να επιδιώκει την αποσταθεροποίηση με αρωγό τα media, η κυβέρνηση προσπαθεί να κλείσει μία δίκαιη συμφωνία με τους δανειστές και να διαμορφώσει τις αναπτυξιακές συνθήκες που θα γεφυρώσουν τις διαφορετικές εκτιμήσεις μεταξύ των θεσμών και κυρίως θα επιτρέψουν στη χώρα να αποκαταστήσει το κύρος, τις προοπτικές και τη διαπραγματευτική της δύναμη.

Το αναπτυξιακό πρότυπο όμως πρέπει να επαναπροσδιοριστεί. Η φοροδοτική ικανότητα των ιδιωτών έχει εξαντληθεί. Τα επόμενα βήματα μόνο ελαφρυντικής φύσεως οφείλουν να είναι. Ομοίως οι επιχειρήσεις έχουν συμβάλει σημαντικά καταβάλλοντας μεγάλο μέρος των κερδών τους στις φορολογικές αρχές ενώ αντιθέτως σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα επανεπενδύουν ή απλώς τα διανέμουν.

Συμβαίνει όμως αυτό με όλες τις επιχειρήσεις; Οι κανόνες που διέπουν την αγορά εφαρμόζονται σε όλους τους συμμετέχοντες σε αυτή ή κατά το δοκούν; Τι γίνεται με τις εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω του διαδικτύου;

Ο ΟΠΑΠ αναμφίβολα συμβάλλει στο μέτρο που του αναλογεί στην οικονομία μέσω της συνεισφοράς του στο ΑΕΠ, μέσω των κερδών που επιτυγχάνει και για τα οποία φορολογείται (το τελευταίο έτος κατέβαλε €57 εκατ. φόρο μόνο για την εισφορά του 35% επί των καθαρών εσόδων του προ φόρων) και μέσω των επενδύσεων στις οποίες προβαίνει. Αξίζει να σημειωθεί πως η πρόσφατη ελληνική ομολογιακή έκδοση την οποία πραγματοποίησε μέσω δημόσιας προσφοράς αντανακλά το σημαντικό επίπεδο αξιοπιστίας έναντι θεσμικών και ιδιωτών επενδυτών, καταδεικνύει το όραμα της εταιρίας για περαιτέρω ανάπτυξη και αποτελεί μία ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική κεφαλαιαγορά και συνεπώς για την ελληνική οικονομία.

Στον αντίποδα, στην αγορά του διαδικτυακού στοιχήματος δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα 24 εταιρίες που έλαβαν άδειες με τον διαβόητο νόμο 4002/11 που έφερε εσπευσμένα στη Βουλή ο Βενιζέλος το 2011. Το διάτρητο αυτό νομοθέτημα, το οποίο σημειωτέον υποτίθεται ότι αποτελούσε ένα μεταβατικό στάδιο με περίοδο ισχύος 4 ετών, επέτρεψε τη δημιουργία και την εγκαθίδρυση ενός πολύπλοκου μηχανισμού που διασφάλιζε την απουσία νομικής και φορολογικής λογοδοσίας εκ μέρους των μετόχων των εν λόγω εταιριών.

Ποιες είναι όμως οι υποχρεώσεις αυτών των εταιριών και ποιες από αυτές τηρούνται; Μεταξύ άλλων ο νόμος προβλέπει τα εξής:

1. Οι κάτοχοι των αδειών είναι νομικά πρόσωπα, με καταστατική έδρα ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και φορολογούνται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις του ν. 2238/1994, όπως ισχύουν κάθε φορά.

2. Οι ασκούντες τη διοίκηση και τη διαχείριση της εταιρείας δεν πρέπει να έχουν καταδικασθεί τελεσίδικα για κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση, απάτη, απιστία, αποδοχή και διάθεση προϊόντων εγκλήματος.

3. Οι κάτοχοι αδειών απαγορεύεται να είναι συνδεδεμένες εταιρείες.

4. Ο κάτοχος της άδειας υποχρεούται να αποθηκεύει σε υλικό μηχανισμό που βρίσκεται στην Ελλάδα, τα δεδομένα που αφορούν στη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, καθώς και τα δεδομένα που ανταλλάσσονται μεταξύ παίκτη, κατόχου της άδειας, παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, σχετικά με τα παίγνια αυτά. Τα στοιχεία διατηρούνται σε ασφαλή μέσα, τα οποία επιτρέπουν την ακριβή αναπαραγωγή των αποθηκευμένων στοιχείων από την Ε.Ε.Ε.Π. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δέκα (10) ετών.

Τι εφαρμόζεται από τις παραπάνω υποχρεώσεις από τους κατόχους των προσωρινών αδειών; Ελάχιστα, αν όχι τίποτα. Από τις μέχρι τώρα έρευνες της ΕΕΕΠ προκύπτει ότι ορισμένοι ιστότοποι αδειοδοτήθηκαν σε μεταγενέστερο χρόνο από τον προβλεπόμενο, κάποιοι άλλοι δεν έχουν άδεια για όλα τα παιχνίδια που προσφέρουν και βεβαίως υπάρχει και μια καραμπινάτη περίπτωση που εταιρεία έχει έδρα το Κουρασάο, που δεν είναι καν μέλος της ΕΕ.  Το πλέον προκλητικό όμως είναι πως οι 24 αυτές στοιχηματικές εταιρίες καταβάλλουν μηδενικά ποσά σε φόρο την ώρα που η κυβέρνηση προσπαθεί εναγωνίως να πετύχει τα προαπαιτούμενα για να κλείσει τη διαπραγμάτευση, την ώρα που προσπαθεί να επιβάλλει στους δανειστές αντίμετρα στην επιβολή σκληρών μέτρων που λαμβάνονται για να επιτευχθούν οι μακροοικονομικοί στόχοι που τίθενται, την ώρα που όλες οι κοινωνικές ομάδες συνδράμουν για να ανακάμψει η οικονομία.

Τα στοιχεία είναι αδιάψευστα:

2012: 31.179 ευρώ, 2013: 5.179 ευρώ, 2014: 27.366 ευρώ. Αυτά πλήρωσαν στο σύνολό τους οι 24 διαδικτυακές στοιχηματικές εταιρείες, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών έναντι ενός παράνομου τζίρου που ανέρχεται στα €1,8 δισ. ετησίως.

Η κυβέρνηση οφείλει να ελέγξει και να ρυθμίσει το τοπίο του διαδικτυακού τζόγου. Οφείλει να εισπράξει τα τεράστια χαμένα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο. Οφείλει να καταπολεμήσει τη φοροαποφυγή εκατομμυρίων ευρώ κάποιων επιτήδειων που το 2011 ο κος  Ευάγγελος Βενιζέλος αποφάσισε να πριμοδοτήσει. Οφείλει να αναχαιτίσει τον παράνομο πλουτισμό των κατόχων αυτών των αδειών που τυγχάνει να είναι μεγαλόσχημα ονόματα του επιχειρηματικού κόσμου και όχι να τους βραβεύει. Και ο ο νοών νοείτω..

 

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο Periodista.gr, αποδέχεστε τη χρήση Cookies Αποδοχή