από τον Δημήτρη Μπεκιάρη

Οι περίεργες σχέσεις «Αττικό Μετρό» και εργολάβων: Πως «παγιδεύτηκε» ο Πρωθυπουργός στο Μετρό Θεσσαλονίκης…

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ένα χρόνο μετά από την επιλογή της νέα «λύσης» που πρότεινε η Αττικό Μετρό σε συμφωνία με την Ακτωρ των αδελφών Καλλιτσάντση όσοι έχουν πρόσβαση στα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης διαπιστώνουν σταματημένα, άδεια εργοτάξια
Δευτέρα, 31 Αύγουστος 2020

Το 2020 θα έπρεπε να είναι έτος ορόσημο για το πολύπαθο Μετρό της Θεσσαλονίκης, αφού υπήρχε πρόβλεψη για λειτουργία του έργου σύμφωνα με το σχεδιασμό που υπήρχε. Πριν από ένα χρόνο  όμως, αίφνης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της 84ης ΔΕΘ, ανακοίνωσε την απόφαση να αποσπαστούν και να επανατοποθετηθούν τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου, προκειμένου να ανοίξει ο σταθμός του Μετρό. Ο  κ. Μητσοτάκης δήλωνε τότε ότι η λύση η οποία είχε δρομολογηθεί, «ήταν μη λύση». Μάλιστα τόνιζε ότι «δεν ήταν κοστολογημένη, ήταν εξαιρετικά αβέβαιο εάν ήταν τεχνικά εφικτή και θα οδηγούσε στο παράδοξο να έχουμε ένα κολοβό Μετρό χωρίς τον σταθμό της Βενιζέλου». Η παράταση που δόθηκε αρκετά μεγάλη και τα όνειρα των θεσσαλονικιών για να δουν επιτέλους το έργο να λειτουργεί αναβλήθηκαν τουλάχιστον για το 2023…

Λίγες ημέρες προτού βρεθεί ξανά στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός,  στο Μαξίμου, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, επικρατεί έντονος προβληματισμός, αφού το έργο δεν προχωρά έτσι όπως είχαν τουλάχιστον… υποσχεθεί τα στελέχη της Αττικό Μετρό με επικεφαλής το Νίκος Ταχιάο αλλά και οι εργολάβοι της ΑΚΤΩΡ. Μάλιστα πρόσωπα που βρίσκονται κοντά στον πρωθυπουργό, σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις ρίχνουν ευθύνες σε στελέχη της Αττικό Μετρό και δε διστάζουν να πουν ότι τότε ο Κ. Μητσοτάκης παγιδεύτηκε από εισηγήσεις …. τουλάχιστον περίεργες, όπως φάνηκε εκ των υστέρων. 

Ένα χρόνο μετά από την επιλογή της νέα «λύσης» που πρότεινε η Αττικό Μετρό σε συμφωνία με την Ακτωρ των αδελφών Καλλιτσάντση όσοι  έχουν πρόσβαση στα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης διαπιστώνουν σταματημένα, άδεια εργοτάξια.  Και όμως η Ακτωρ μόνο χαμένη δε φαίνεται από την κατάσταση αυτή. Ήδη με συνοπτικές διαδικασίες πήρε νέες αποζημιώσεις, για πρώτη φορά χωρίς δικαστικές αποφάσεις. Ενώ  συνεχίζει να διεκδικεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ με την ανοχή της Αττικό Μετρό. 

Χαρακτηριστικά αναφέρεται από στελέχη του Μαξίμου ότι όλο αυτό  το σκηνικό που στήθηκε πριν από ένα χρόνο και οι εισηγήσεις που έγιναν εγκλώβισαν τον Πρωθυπουργό στις ορέξεις των εργολάβων που δε διστάζουν να διεκδικούν ακόμα περισσότερα και όχι μόνο για το συγκεκριμένο έργο.

Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν καλά πρόσωπα και καταστάσεις, δεν είναι καθόλου τυχαία περίεργα «δωράκια» με απευθείας αναθέσεις προκειμένου να βρεθούν λεφτά και να παραμείνουν οι αδελφοί Καλλιτσάντση στον παραπαίοντα Όμιλο Ελλάκτωρ. 

Ωστόσο τα ίδια πρόσωπα, που βρίσκονται κοντά στον πρωθυπουργό, τονίζουν ότι πλέον «το γυαλί έχει σπάσει» και επειδή οι εκβιασμοί δεν μπορούν να περάσουν σε λίγο το λόγο θα έχουν οι εισαγγελείς.  

Αν θα γινόταν η ΔΕΘ, τότε θα αναμένονταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού, που σίγουρα θα έπρεπε να αναφερθεί στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. 

Για όλη αυτή την εμπλοκή δεν είναι λίγοι αυτοί που βάζουν στο κάδρο το Νίκο Ταχιάο. Παραδοσιακό στέλεχος της ΝΔ, αγρονόμο – τοπογράφο μηχανικό. Στα φοιτητικά του χρόνια υπήρξε στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης. Αρκετές τετραετίες δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης, ενώ συχνά τον συναντάμε σε κρατικές θέσεις.

Βέβαια μεταξύ άλλων, όπως αναφέρουν στελέχη του κόμματος στη Θεσσαλονίκη, πέτυχε το ακατόρθωτο.  Απέτυχε να εκλεγεί δήμαρχος Θεσσαλονίκης παρά τη μεγάλη στήριξη που είχε από τη ΝΔ σε μια εποχή που η ΝΔ πέτυχε σαρωτικές εκλογικές νίκες σε ευρωεκλογές και εθνικές εκλογές. Ωστόσο παραμένει πάντα σε καίριες θέσεις του κόμματος, ενώ δε διστάζει ο ίδιος να αναφερθεί με θέρμη στις στενές σχέσεις που διατηρεί με τη Ντόρα Μπακογιάννη.

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο Periodista.gr, αποδέχεστε τη χρήση Cookies Αποδοχή