από τον Δημήτρη Μπεκιάρη

Νίκος Παππάς: «Πλήγμα για ανάπτυξη και θέσεις εργασίας το πάγωμα των μεγάλων έργων υποδομής από τη Νέα Δημοκρατία»

Ο Νίκος Παππάς

Ο Νίκος Παππάς

Τρίτη, 03 Μάρτιος 2020

Τις σοβαρές επιπτώσεις που αναμένεται να επιφέρει στην ανάπτυξη, τη διατήρηση και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τη βιωσιμότητα σειράς κλάδων και συνολικά στην οικονομία της χώρας, η καθυστέρηση υλοποίησης των μεγάλων έργων υποδομής από τη ΝΔ, αναδεικνύει ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη.

Ο Νίκος Παππάς, αφού καυτηριάζει την αποτυχία της ΝΔ να υλοποιήσει προεκλογικές της δεσμεύσεις, όπως η αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης κατά 4%, παραθέτει την εξέλιξη των μεγάλων έργων, όπως του αεροδρομίου Καστελίου, του Ε65, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και της Πατρών – Πύργου, η κατασκευή και ολοκλήρωση των οποίων είχε δρομολογηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά με ευθύνη της νυν κυβέρνησης έχουν παγώσει και το μέλλον τους προβλέπεται αβέβαιο. Στον αέρα βρίσκεται, κατά τον ίδιο και η δημιουργία 43 χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας αλλά και η συνεισφορά κατά 1,4% του ΑΕΠ από τα εν λόγω έργα υποδομών, κάτι που αποτελεί σημαντικό πλήγμα συνολικά για την κοινωνία.

«Τα πεπραγμένα σας είναι απογοητευτικά», τονίζει για να συμπληρώσει: «Τα μεγάλα έργα υποδομών που ήταν σε τροχιά σχεδιασμού, τελικής δημοπράτησης και υλοποίησης, τελικά έχουν παγώσει». Όπως εξηγεί: Για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, ενώ υπήρχε ρητή συμβατική υποχρέωση να ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2019, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία εργασία. Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), για τον οποίο το χρονοδιάγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ προέβλεπε την έναρξη της δεύτερης φάσης των διαγωνιστικών διαδικασιών τον Σεπτέμβριο και την κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών τον Νοέμβριο, η ΝΔ δήλωσε ότι η διαγωνιστική διαδικασία πάει για το 2021. Για την Πατρών – Πύργου, η χρηματοδότηση σταμάτησε, ενώ εξαγγέλθηκε ότι ακυρώνονται οι υπάρχουσες συμβάσεις για να προχωρήσουν απευθείας αναθέσεις. Για το δε βόρειο τμήμα του Ε65, ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ είχε σταλεί έτοιμος φάκελος στην Ε.Ε., οκτώ μήνες μετά τις εκλογές κανένας δεν παρακολουθεί την πορεία του.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

Θέμα: «Πλήγμα για ανάπτυξη και θέσεις εργασίας το πάγωμα των μεγάλων έργων υποδομής από τη Νέα Δημοκρατία»

Έχουν συμπληρωθεί ήδη οκτώ μήνες από την ανάληψη της κυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία, το προεκλογικό πρόγραμμά της βασίστηκε στη συνεχή αναφορά για την επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας. Βασικό σημείο του ιδεολογήματός της ήταν η επίτευξη ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας σε επίπεδα ίσα ή και μεγαλύτερα του 4% του ΑΕΠ, σύνθημα που χρησιμοποιήθηκε προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά από τα χείλη αρμόδιων και μη υπουργών της κυβέρνησης. Επίσης, το προεκλογικό σας πρόγραμμα περιελάμβανε ρητές και συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τα εθνικά έργα υποδομών θέτοντας στόχους για 43.000 θέσεις εργασίας και συνεισφορά τους κατά 1,4% του ΑΕΠ στην επίτευξη του στόχου για ανάπτυξη 4%.

Τα πεπραγμένα σας, όμως, ως σήμερα είναι απογοητευτικά, πολλά από τα μεγάλα έργα υποδομών που ήταν σε τροχιά σχεδιασμού, τελικής δημοπράτησης και υλοποίησης, τελικά έχουν παγώσει. Συγκεκριμένα παραδείγματα αποτελούν: Το αεροδρόμιο στο Καστέλι ενώ υπήρχε ρητή συμβατική υποχρέωση το έργο να ξεκινήσει δύο μήνες μετά την κύρωση (14/5/2019) της σύμβασης από την βουλή, το έργο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) παρ’ ότι το δικό μας χρονοδιάγραμμα προέβλεπε την έναρξη της δεύτερης φάσης των διαγωνιστικών διαδικασιών τον Σεπτέμβριο του 2019, την κατάθεση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών τον Νοέμβριο του 2019,τελικά δηλώσατε ότι η διαγωνιστική διαδικασία του έργου πάει για το 2021, στην Πατρών – Πύργου σταματήσατε την χρηματοδότηση και εξαγγείλατε ότι θα ακυρώσετε τις υπάρχουσες συμβάσεις, για να προχωρήσουν σε απευθείας ανάθεση με επέκταση της Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, στο βόρειο τμήμα του Ε65, με όλο τον φάκελο έτοιμο και ήδη στην ΕΕ, δεν παρατηρείται τίποτα εδώ και οκτώ μήνες.

Ερωτάται ο υπουργός:

1. Η κυβέρνηση έχει υπαναχωρήσει από τον προγραμματικό-προεκλογικό της σχεδιασμό σε ό,τι αφορά στα εθνικά έργα υποδομών και τη δέσμευσή της για 43.000 θέσεις εργασίας και 1,4% του ΑΕΠ συνεισφορά από τα εν λόγω έργα υποδομών;

2. Έχετε προβεί σε κάποια εκτίμηση για την απώλεια δημιουργίας ΑΕΠ και θέσεων εργασίας που προκαλούν οι καθυστερήσεις αυτών των έργων από την κυβέρνησή σας, ειδικότερα για τις πιο αδύναμες περιφέρειες της χώρας;

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο Periodista.gr, αποδέχεστε τη χρήση Cookies Αποδοχή